۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۷

عراقچی در جمع خبرنگاران:

پیام ما بعد از حمله، از طرف سفارت سوئیس به آمریکا ارسال شد

پیام ما بعد از حمله، از طرف سفارت سوئیس به آمریکا ارسال شد

وزیر امور خارجه گفت: پیام ما بعد از حمله از طرف سفارت سوئیس به امریکا ارسال شده است.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اول تبریک عرض می‌کنم اقدام جسورانه و شجاعانه نیروهای مسلح را و پاسخ بسیار مناسبی که به رژیم صهیونیستی دادند به خاطر اقدامات تروریستی و جنایت باری که داشتند.

وی گفت: باید تاکید کنم که ما صرفاً از حق دفاع مشروع خود استفاده کردیم حقی که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد برای همه کشورها وجود دارد. اقدام ما کاملاً دفاعی بوده و در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در داخل تهران و اهداف مربوط به ایران در دیگر جاهای بوده است.

عراقچی تصریح کرد: اقدام انجام شده شب گذشته و تصاویری که وجود دارد کاملاً روشن است که ما به اهداف خود رسیدیم.

وزیر امور خارجه افزود: اهداف ما کاملاً نظامی بوده است و ما به هیچ هدف غیرنظامی حمله نکردیم و این جزو اصول و مرام ما بوده و ما برخلاف رژیم صهیونیستی که حمله به شهرها و کشتن افراد بی‌گناه را یک عادت خود قرار داده است، اصلاً چنین رفتاری را نداریم و شب گذشته به اهداف نظامی و امنیتی حمله شده و اقدام ما موفقیت بسیار زیادی هم داشته است.

عراقچی عنوان کرد: شب گذشته با وزرای خارجه مختلفی در تماس بودم. پیام ما بعد از حمله، از طرف سفارت سوئیس به آمریکا ارسال شده است. هر طرف ثالثی که به حمایت از رژیم صهیونیستی وارد عملیات علیه ما شود برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر رژیم صهیونیستی واکنشی داشته باشد پاسخ ما سخت‌تر خواهد بود، عنوان کرد: بالای ۹۰ درصد از موشک‌های ما نتوانستند رهگیری شوند و به اهداف اصابت کرده است.

وزیر امور خارجه در مورد حمایت ایران از حزب الله، تصریح کرد: به حمایت همه جانبه خود ادامه خواهیم داد. مقاومت یک مکتب و آرمان زنده است و به اشخاص وابسته و متکی نیست. شهادت سید حسن نصرالله هرچند خسارت بزرگی است اما مطمئن هستم که باعث رشد و تقویت هرچه بیشتر حزب الله خواهد شد.

کد خبر 6244257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha